Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

nagyhenceg

nagyhenceg

Puci 27: szellemem egyre tökösb

2008. szeptember 28. - henceg new era
Oncsa a szép dalokat

 

Puci titkos naplója (27)

Az előző rész tartalmából: Puci berendezkedik Kőbánya-Alsón, lakótelepi bérleményéből osztja az észt. Krisztinke titkos csodafegyvernek minősül, s jól haladnak a Bebeton kiszabadítására irányuló expedícióval is. Szógyártó leleplezi magát, ő volt az, aki a Pucit Bucira javította. A fölség rendeletet hoz: a p-vel kezdődő szavakat a Pucosz-Bucoszban eztán b-vel köll ejteni.

(hintaló-illusztráció: kalimpacika, kösz érte)

2008.09.24. „A Bucosz első országos költőversenyére hívtak, zsűriznék, elvégre hisz a költemények világában is otthol vagyok. Egyetlen kikötésem volt, hogy csakis agyar szellemiségű versek hallgatására vagyok berendezkedve, sőtolyan lírikus alkotásokra gerjedek, melyek az agyar néplélek naccságát hirdetik. Itt első sorban saját költeményeim szavalását javasoltam, s ötletem meleg fogadtatásra talált (nyilván nem az Andrássy úton, honnan hajdan elindultunk). Többen választották klasszikus epigrammom, a Bajsza közt a tőgyit, melyet akkor alkottam, midőn Phelpset gyaláztam dekázva Baltimore-ban („Hová mereng el két szemed pillája, a pettyest se látod, világ marhája, szült volna szkít anya, származnál csodatuloktul, rettegnél mindég az olyan hunoktul, mint én.”) Nagyon népszerű volt Agyarország dicsősége című ódám (mások szerint idém), melynek szép metrumait Szórványoson rímeltem: "Eddig Kőbánya-Alsón termettek csak a könnyek, s most Pucifölség is oncsa a szép dalokat, sok századlékkal vezetek mán, a Szonda-Ipsos is tehet egy szívességet, szellemem egyre tökösb, általam híres e föld”. A szavalóverseny győztese a Búcsú Bebetontól című elégiámmal aratott diadalt. Csak röviden idéznék, s naplóm e sorait véres könnyeimmel írom: „Hol medvék kapdosnak hal hólyagja után, meg hintaló szaladgál, s borzoljaja szőrét, jajgatva némán intek viszlátot, néked, hős csaták cappogója! Nagy hadvezér vagy, hűséges fullajtára ködnek, ki roppant légycsapót markolsz harcrakész, s hallga’, mint zúga tömeg: megáll a zész; kinek márványalabástrom bűvszemüvege mindenen átlát; ki akkor is velem, mikor mind ellenem; fel hát az útra, társam, siessünk, messzi győzelmek vigyorognak ránk”.

 



Apropó bajsz. Bufóka jelentkezett Ópusztaszerről, nemsoká visszatér, már újra rá tud támaszkodni a kajlájára, mely az őszi esőzések hatására vadul nőni kezdett. ’Jól állunk, fölség, jelentette legutóbbi postagalamb-üzenetében (mert ragaszkodik a hagyományos kommunikációhoz), a szürkemarhák már előre köszönnek, én pedig baromira jól mutatok a Feszty-körképen. Hallottam, hogy a Buci-affér elrendeződött, s különös örömmel tölt el, hogy a Kieza doktorért indított expedíció jól halad. Most rohanok, mert nem akarok lemaradni a rackabirkás fotózkodásról, szerintem ez jól jön majd a kampányban a Bucosznak, két csavaros-hegyes birkaszarv mögül lesek ki, s óriás kajlabajuszommal turulmadarakat rajzolok az égre.

 

Krisztinke tutyi-propellere fejtörést okoz az emeszpéknek. Erre egy számomra megküldött belső üzenetből lehet következtetni, melyben Flet „azonosítatlan repülő orsóról” ír, s a hölgyeményt, aki minden randalírnál jelen van, a Bucosz titkos fegyvereként titulálja. „Bemérhetetlen, úgy siklik egyik kukarugdosásról a másikra, hogy semmit nem tudunk ellene tenni, a fölirat pedig, amit maga mögött húz (’Ne gyarmatosíccsá má!) különös aggodalommal tölt el. Le kéne állítni, de a jelenlegi technikánk erre egyelőre nem alkalmas. A gigalepkeháló is befuccsolt, mert simán át tudott szállni a lyukakon. Tudunk a mállasztási kampányterveikről, Laly King mindenről tájékoztat, de erről a piros atillás, becserkészhetetlen ősanyáról, ki óránként képes változtatni a külsején, egy szót sem említ. Becserkészni minél hamarabb, s egy ötven literes marmonkannában ideszállítni, amíg még nincs baj” – olvasható az elcsípett, szilvalekvárral rejtjelezett üzenetben. Krisztinkének újabb dedikált fotót küldettem, Puci egy babírrepülőbe kapaszkodva átrepül a Margit-híd alatt címmel, és persze rajta hozzátevésként, hogy ezerszer csókoltatjuk.

 



Irkutszkban járunk, Fenség, az idő hidegre fordult, mostoha körülmények közt utazunk, üzente Répás, de bucista mód hozzátette, közel a sarkkör, és jó hír, hogy az eszkimók egy rózsaszín légycsapós, búvárszemüveges sámánról regélnek, aki nemrég tűnt föl köztük, s alapjaiban megváltoztatta a szokásaikat. Az eszkimók újabban a kollektív néplélek törékeny voltáról értekeznek, s a lazacot félretéve légypörköltet esznek. Még néhány nap, s meglelik bótolhatatlan emberünk. Az egyetlen gond, hogy az állatkerti medvekifutó jegesteddije, mentül hidegebb van, annál jobban érzi magát. Már senki nem mer vele huszonegyezni, nemrég elnyerte Fűretlen gatyáját és Derogál utolsó kenyéradagját. Aggasztó a medve önbizalmának visszatérte, de megoldjuk, írja Répás.”

Közli: nh

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyhenceg.blog.hu/api/trackback/id/tr8511723873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11639 2008.09.25. 11:42:02

gyönyörű a kis pacikátok, kalimpa, nálunk is van egynehány, nemsoká fölnyomom, szia

12986 2008.09.25. 14:43:55

Hej, de jól van valaki, örömmel látom. :) A versek szenzációsak, tabs-tabs

11639 2008.09.25. 18:01:08

göszönöm szében, hozzátartozik a janus-archó

11812 2008.09.25. 21:50:04

télleg nem látszik a fotón de ez egy nagyon, nagyon régi darab, és nem is igaz, mert max 70 cm magas. Emlék.

11639 2008.09.25. 22:24:20

5 nagyon szép

12911 2008.09.27. 13:15:47

príma, príma, és megen príma. egy költő veszett el benned, Henceg. de lehet, hogy el se veszett :)))))

12986 2008.09.27. 13:24:22

Azon gondolkodtam, hogy a dzsambalinkemben - amit nem mellesleg neked ajánlottam - csak szégyenkezve kulloghatok utánad Szia wvv, mizu van a Puciklubban? :)

11639 2008.09.28. 11:37:39

sajnos a nyitóképpel történt valami, kéntelen voltam újra föltenni 7 köszi, Werner, mindent 8 dehogy kell kullogni, minekaz (onagyz-nál egy csomó csáth, minő véletlen, hej)

12986 2008.09.28. 12:50:52

Nem baj, úgyis mindig keresnem kell, ha írni akarok - feltölthetnéd akár minden nap is - szóval véletlenek márpedig nincsenek. Hanem Csáthról: bár kaptam onagytól használati utasítást, a Fekete csönddel kezdtem - aztán nem tudtam elaludni. Nagyon betett, nem is gondoltam volna. Felborzolt, odavágott, belém mászott. És nem azonnal. Szépen lassan. Most meg nem merem olvasni. Gyagya tutyika

11639 2008.09.28. 15:35:58

a nem merem olvasni igen pontos megfog. Pusztító,, ugyanis. De azért érdemes fülelőzni tőle. csocs, tutyi

12911 2008.09.28. 22:04:58

8-ra, sajnos, ketten maradtunk, mert a hochdeutsch barátunk visszament, de ígérte, visszatér. ha itt lennél, jobb lenne az ivararány. ja, és nem iszunk ám mindig, épp csak dumálunk, és leeresztünk, a hangulat a lény. üdv

11639 2008.09.28. 22:55:30

Még mindig nem értem, mit érthet egy magyarul nem beszélő német ezeken a kifacsart szövegekből? Hogy klubtag, az persze megtisztelő.

12986 2008.09.28. 22:59:33

12 Hű. Mit igyunk? (Csak a hangulat mián) :)

12986 2008.09.28. 23:00:42

Henci, én szót fogadok. Ügyes tutyika vagyok

11639 2008.09.29. 00:15:24

15 csak, ha nem megterhelő. Az írás egy ismerősöm szerint 50 százalékban olvasás, 40 százalékban beszélgetés, és csak 10 százalék az effektív pöntyögés. Van benne valami, sztem.

12986 2008.09.29. 00:21:04

Gondolod, hogy megterhel?

11639 2008.09.29. 00:26:20

Nem gondolom. (Szász János készített tavaly filmet Csáth Egy elmebeteg nő naplója című művéből, Ópium címmel. Zseniális.)

12986 2008.09.29. 01:39:44

Na jó, Csáth megterhel. :) Csak lábujjhegyen merem olvasni, napsütésben, fagylalttal és már bekészített vígjátékkal a lejátszóba. Tegnap alig tudtam elaludni tőle, nem viccelek. De nem nyafogok. Ha te azt mondtad, Csáth, akkor az Csáth. Kész. Tiéd a stafétabot a Játékban. Most tettem föl. Remélem, van kedved. Henci népszerűsítős. Én lettem a sajtósod mostan. :) (jaj, de jól hangzik) Üdv. tty

11639 2008.09.29. 11:29:21

játszani jó, csocs
süti beállítások módosítása